16-11-2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Merel - WaarBenJij.nu 16-11-2013 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Merel - WaarBenJij.nu

16-11-2013

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Elise

16 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Dag 4 intussen onder de muggenbulten, alleen op mijn linkerbeen al 47.. daar ben ik maar gestopt met tellen. Aii wat een jeuk.
Even rewind naar donderdag, klein project met de verstandelijk beperkte kinderen.
Het was even zoeken waar het was en het was echt bloed heet dus toen we er eenmaal waren, waren we lekker onder gezweet. Yummie. Ik ben vrijwel direct met een van die kids in de snoezel ruimte gedoken (And lucky me daar was airco!)
Was een leuke middag het viel me nog mee hoe de faciliteiten waren voor de kinderen. Wel was me verteld dat er weinig word ondernomen met deze kinderen. Ik heb na gevraagd of ze hier ook aan ondersteuningsplannen doen en daar zijn ze mee bezig dus dat is al een mooi begin.
In de avond zijn we gaan eten aan de waterkant van de Paramaribo Rivier was een leuk tentje. Daarna zijn we naar de bio's gegaan, goede tip gehad neem wat warms mee want het is daar freakin' koud in de zaal. De airco staat daar op volle toeren te blazen.
Gister heb ik 'm een beetje in de hangmat in de zon liggen chillen en in de middag ben ik met twee huisgenootjes naar een winkelcentrum gegaan om een beetje te winkelen. Van uit daar zijn we naar een project gegaan waarbij we uitleg kregen over een feestelijke opening van een bibliotheek. We moeten hier met meer vrijwilligers, (in de klassen van de school waar de bibliotheek gevestigd is) een soort drama activiteit doen. Dit gaat volgende week vrijdag officieel plaats vinden en waarschijnlijk is zelfs de pers van Su er bij aanwezig!
Na deze uitleg zijn we naar de waterkant gebracht (door die dag onze vaste taxi chauffeur Bryan, echt een aardige kerel lach me elke keer dood om hem) om les te krijgen in salsa dansen.
Ik maakte me nog een beetje zorgen over het feit dat ik me anders nooit laat "leiden" door een kerel, en al helemaal niet wat dansen betreft.
Maar tot mijn grote verbazing ging het me aardig goed af en vond ik het echt leuk! Dinsdag de volgende les. Je betaald hier echt geen drol voor 65 SRD voor 7 lessen wat ongeveer 15 euro is.

Vandaag doe ik lekker rustig aan, ben vandaag alleen in huis want alle huis genootjes zijn op trip naar het binnenland.
Het was nog niet helemaal zeker of mijn verhuizing nou door zou gaan vandaag maar voor hoe het er nu uit ziet verhuis ik strakjes over.

Ennnn ik had net echt even zo'n moment van 'ik ben trots op mezelf'.
Ben alleen naar de supermarkt gefietst, klinkt misschien heel stom maar ik ben toch alleen in een land waar mannen best intimiderend over kunnen komen. Maar ik denk na dit gedaan te hebben dat je daar oost-indisch doof voor moet zijn en vrolijk verder moet fietsen. Over dag zal er vast niets raars gebeuren als je gewoon op druk bezochte wegen bent.

Even zo'n conclusie momentje dus.

Dit was 'm weer. Tot de volgende!


Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Elise

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 5644

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 22 Januari 2014

Bonaire

12 November 2013 - 25 Januari 2013

Ontwikkelingswerk in Suriname

Landen bezocht: