first impression - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Merel - WaarBenJij.nu first impression - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Merel - WaarBenJij.nu

first impression

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Elise

14 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Zo here it is, mijn eerste update van uit Su.
Ik heb gister een goede vlucht gehad, in het begin wel wat turbulentie. (dus voor de gene die dan weten hoe hysterisch ik dan kan zijn.. ja lach maar) Ik dacht maar wijs, oké dit hoort er bij, oké dit is normaal.
Verder wordt je echt vol gepropt in het vliegtuig en kan je (als je wilt) je helemaal lam zuipen. Hier heb ik niet voor gekozen, ik zat bij het raam en het is ook zo wat om elke keer weer te vragen of ik er langs mag om naar de WC te kunnen. Wat ik al hoopte was dat er een lief oud Surinaams vrouwtje naast me zat die me halverwege de vlucht een lift aan bood naar Paramaribo. Ondanks ik dit een aangenaam aanbod vond heb ik deze toch afgeslagen ik had inmiddels toch al betaald voor mijn bus vervoer naar de stad.
Ik kwam in het donker aan op Zanderij, toen ik het vliegtuig uitstapte werd ik omarmt door een heerlijke warme lucht.
Ik heb echt lang op mijn koffer staan wachten, er gingen al rampscenario's door mijn hoofd heen dat hij er niet tussen zou zitten maar godzijdank!

Aangekomen bij bali 32 waar ik keurig netjes mijn naam op het papiertje zag staan werd ik naar de bus gebracht. Waar intussen direct met me geflirt werd. Achja daar was ik al op voorbereid.

Op de weg naar Paramaribo viel het me op dat er veel mensen(vooral mannen) op straat hingen en hier een drankje aan het nuttigen waren.
Bij aankomst bij het huis kwamen alle bewoners naar buiten om mij welkom te heten en mij naar mijn kamer te verwijzen.
Ik ben vrijwel direct gaan douchen en lekker gaan slapen.

Vandaag heb ik een city tour gehad van Tjitra mijn contact persoon en aansluitend een gesprek gehad met do's and don'ts. Ook heb ik informatie ontvangen over de komende dagen:
Morgen help ik mee bij een project voor kinderen met een zwaar verstandelijke handicap (en sommige ook nog lichamelijk) aangezien de begeleiders allemaal een toets moeten maken. De stagiair neemt waar en wij moeten haar een handje helpen.

Vrijdag gaan we oefenen voor een officiële opening van een Bibliotheek in een school daarna Salsa les (YESS)

Vanmiddag heb ik verder aan het zwembad gezeten (wat verder op zit bij een hotel) en zijn we met iedereen uit eten geweest en naar de bioscoop.

p.s. ik moet echt wennen aan de nacht geluiden, veel wilde honden, gekke kikkers, vogels en rumoerige auto's.
P.s. ik kon dus geen geld opnemen vanmiddag, ja een "oei" moment. Heb geld kunnen lenen en godzijdank bestaat er internet. Was blijkbaar bij t rabo kantoor niet goed gegaan dat ik hier ook geld op kon nemen dus dat heb ik gewijzigd. Verder blij met de aanschaf van mijn creditcard, die kwam nu goed vanpas!
p.s. vanaf zaterdag verhuis ik weer naar een andere straat dus geïnstalleerde foto's post ik later.

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Elise

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5639

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 22 Januari 2014

Bonaire

12 November 2013 - 25 Januari 2013

Ontwikkelingswerk in Suriname

Landen bezocht: