Allmost done - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Merel - WaarBenJij.nu Allmost done - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Merel - WaarBenJij.nu

Allmost done

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Elise

07 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Jeetje, zit het er gewoon al bijna op. Wat is dat vlot gegaan zeg en wat heb ik onwijs genoten.
Vorige week had ik nog vakantie, en toen was natuurlijk oud en nieuw!
Wat voelde als koninginnendag! Overdag werden allerlei duizendklappers afgestoken om de kwade geesten weg te jagen. En daarna waren op de mainstreets muziek drank en dansjes. Helemaal mijn ding. Het was heerlijk weer en de sfeer was goed.
In de avond heb ik voor het eerst een soort heimwee momentje gehad, aangezien ik normaal gesproken met oud en nieuw altijd met mijn familie en mijn vrienden ben. Ik kreeg 4 uur eerder (nederlandse tijd) allemaal lieve berichtjes van iedereen, en een telefoontje van mijn beste vriendinnetje. Ik moet wel zeggen dat het vuurwerk hier wel een stuk mooier en indrukwekkender is.
Ondanks er ook hier crisis is merkte je dat niet aan de hoeveelheid die er hier werd afgestoken.
Vorige week was mijn laatste dag op Betheljada samen met Sandra. Dit is een mooie ervaring geweest waar ik goed heb kunnen zien hoe het hier in zijn werking gaat in de gehandicapten zorg. Wij "Nederlanders" kunnen veel vinden over hoe het hier misschien gaat maar die kinderen zijn er qua thuis situatie zeer op voor uit gegaan. Dus neem je echt genoegen met hun werkwijze.
Vandaag heb ik afscheid genomen bij Ayra de waker (kinderhuis) voor die kinderen is het allemaal normaal dat de "juffen" (vrijwilligers) komen en gaan. Dus die hechten er zichtbaar ook niet zo veel waarde aan je vertrek. Ik had zelf wel zo'n afscheid gevoel toen ik net weg fietste bij het gebouw. Het zelfde gevoel dat wanneer ik weg rij op mijn scooter in Nederland van de plek waar ik een jaar stage heb mogen lopen. Zo van, vaarwel misschien tot ooit! Ik weet nu al dat ik heel graag hier terug zou willen komen.
Want wat is het een prachtig land, vooral ben ik gemaakt voor het weer en het eten. De komende dagen dat ik hier nog zit ga ik veel roti en souto eten. Tot het me neus uit komt!
Afgelopen weekend ben ik lekker veel uit geweest, ook een van de dingen waar je me echt een plezier mee doet. (ondanks het hier vrij weinig voorstelt met de feesten die ik bezoek in Nederland)
Vanaf morgen tot zondag ben ik vrij en ga ik een beetje inpakken en me klaar maken voor mijn tirpje naar Bonaire, daar kijk ik erg naar uit! Weer een totaal andere omgeving en cultuur. Ik ben van plan om daar te gaan snorkelen, moutenbiken, dolfijnen te spotten etc. Ik heb de luxe dat ik kan overnachten bij een neef van een vriendinnetje van mij. En daarnaast heb ik bij de eerste trip hier in Su een meisje leren kennen die daar ook woont dus ik ga me zeker vermaken!

Het is zo raar, bij alles wat ik nu doe hier heb ik in mijn achterhoofd dit is voor de laatste keer. Ik weet nog zo goed dat ik hier uit het vliegtuig stapte en dat ik dacht:' deze shit ga ik eens even rocken'! And hell yeah I did it, and i'm proud of it!

Ondanks het nog 17 dagen duurt tot ik thuis ben, ben ik dus duidelijk bezig met dat ik hier weg ga. Stukje bij beetje neem ik afscheid van deze mooie ervaring.
Nou nog even flink genieten van de laatste dagen.
Ik schrijf zeker nog even over hoe het was op Bonaire!

Heel veel liefs en alvast bedankt voor het lezen van mijn reisverslagen!


Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Elise

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 5650

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 22 Januari 2014

Bonaire

12 November 2013 - 25 Januari 2013

Ontwikkelingswerk in Suriname

Landen bezocht: