Besef - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Merel - WaarBenJij.nu Besef - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Elise Merel - WaarBenJij.nu

Besef

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Elise

27 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Raar maar waar, het besef is er nu pas. Op momenten zoals gister, dat ik met Diego over het onafhankelijkheidsfestival loop in SURINAME.
Dit feest werd gegeven bij Zanderij (vliegveld) het was groot opgezet en er waren veel mensen vanuit heel Su. Er werd veel eten en drinken verkocht en muziek gedraaid. Later op de avond was Bouterse ook aanwezig en hield een praatje van 3 kwartier. Daarna zijn we nog naar de waterkant gegaan in de stad want daar was ook van alles gaande.

Ook heb ik het wanneer ik aan de linker kant van de weg fiets en voor de zo veelste keer dat geluid hoor wat Nederlanders naar hun honden en katten maken. Giisteren gingen we met de kinderen naar de bioscoop (een bollywood film, heb me kapot gelachen hoe amateuristisch dat in elkaar is gezet) deze film bevatte bloed en allemaal enge figuren. Leeftijd van de kinderen 4 tot 17 jaar. Zeer gemengde gevoelens over gehad. Hoe verder dit uitje in elkaar was gezet was zeer chaotisch maar wel erg leuk, na afloop van de film waren we (de kinderen en begeleiding) welkom bij het gezin die alles had geregeld. Hier werden nog stoelen dans georganiseerd en bol happen (just like koek happen, maar dan met een bol). Daarna kregen we eten, wat echt uitermate verrukkelijk was.
En echt die kinderen krijgen echt OVERAL zoete troep qua drinken geserveerd. Is het geen fernandez dan is het wel cola of fanta.
Vind je het gek dat al die kids gaten in hun tanden en kiezen hebben..

Afgelopen zaterdag ben ik naar Gaza explosion geweest, dit was een concert van allerlei artiesten uit Su. En JA ik kende er 1! En sommige van jullie die dit lezen misschien ook wel: Popcaan van Partyshot en Summertime. Ik verstond er geen bal van wat die artiesten allemaal zongen maar het de instrumental was goed. (ze zongen/rapte in het Sranan)
Was wel interessant, we werden allemaal goed gecontroleerd voor we naar binnen mochten ondanks dat werd er flink geblowd want ik rook overal hasjies.
Net zoals in NL was er een gevecht waarbij iedereen weg rende en aan het einde ging iedereen rennend de deur uit hierdoor raakte wij elkaar zowat kwijt.


Ik hoop dat jullie het een beetje konden volgen aangezien ik alle dagen een beetje door elkaar heb gegooid.

Vandaag moest ik weer werken bij het kinderhuis. De kinderen waren druk en moeilijk in stand te houden. Zeer vermoeiend omdat ze niet echt een opvoeding hebben gehad. Meestal heb je er maar 1 van in je klas, maar dit zijn er 40.

Net heb ik weer salsa les gehad, ging weer lekker!

Morgen vrij YEAH I like. Ennn dit weekend op trip (dat word wat.. ik in de jungle)

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Elise

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 5647

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 22 Januari 2014

Bonaire

12 November 2013 - 25 Januari 2013

Ontwikkelingswerk in Suriname

Landen bezocht: